Nedprioritert

Hei hei! Som de av dere som leser bloggen min har ftt med dere, s er jeg drlig p oppdatere for tiden. P prioriteringslisten min str nemlig bloggen nederst akkurat n, da jeg ikke har den som en lnnsinntekt, og har stappfulle dager med to jobber, morsrollen, tre hunder, en samboer, familie, venner og eksamenslesing som skal sjongleres p et vis. Underlig nok s gr dette fint, men som man alltid m nr man helst skulle hatt en kloning av seg selv, s har jeg nedprioritert hobbyene mine (les trening og blogging).



Slik det ser ut n, s ser det faktisk ikke ut som om tempoet kommer til roe seg utover hsten og den kommende vinteren heller, s jeg er faktisk i en liten tankeboks om hva jeg skal gjre med bloggen min. Jeg har jo skrevet den i nesten fire r n, og startet for motivere meg selv til komme meg i form. Det har jo dessuten eksplodert med trenings, fitness, kostholds og styrketreningsblogger den siste tiden, og n fler jeg absolutt ikke at bloggen min er spesiell lenger, om den noen gang har vrt det. S, skal jeg innse at mitt bloggeventyr er over for denne gang, eller skal jeg ha litt is i magen og holde p den litt lenger? Jeg vet jeg har noen faste lesere, og jeg vil at dere skal vite at jeg setter stor pris p at dere liker klikke innom bloggen min. Jeg hadde en liten visjon fr sommeren om at jeg ville f bloggen min strre og bedre, men motivasjonen min har dalt ned igjen. Som nevnt, s er det et hav av blogger der ute n, og jeg fler kanskje ikke at akkurat min blogg skiller seg s mye fra andre blogger som jeg kanskje skulle nske at den gjorde. Interessen for innleggene mine ser jeg ogs p lesertallene mine, som jeg fler m vre langt hyere enn de er for yeblikket for at jeg skal prioritere bloggingen hyere opp. kunne leve av blogging er urealistisk for meg.

S, mine faste lesere, da vet dere rsaken til mitt fravr. legge ned bloggen vil vre veldig trist, s vi fr se hva jeg bestemmer meg for.

nsker dere ste drmmer i natt. Hper alt er bra med dere :-)

Torsdagen

Hei fine lesere! Da var Emmeline i seng, oppvasken tatt, klrne i trketrommelen og middagen spist. Det har vrt en hektisk dag p jobb, og da er det s alt for godt komme hjem til en smilende baby og fin pappa. Jeg m skryte av barnevaktene til Emmeline, for det gr virkelig over all forventning vre hjemme med mormor og pappa. Det er vel bare mammahjertet mitt som bekymrer seg undig (igjen), for Emmeline (og barnevaktene) storkoser seg sammen i mens jeg er p jobb om dagen. Hun har blitt s flink til spise grten sin, og spiste faktisk tre store spiseskjeer med babyhavregrt blandet ut i vann med et stort beger mango- og bananmos i formiddag. Ikke rart hun sovnet som en stein i hele to timer etterp. Skjnningen vr!

De siste ukene har vi sluttet kjpe brd da jeg har vrt s heldig f bestemors nydelige brdoppskrift. Dette brdet smaker himmelsk og inneholder kun mel, fr, litt salt og vann! Jeg lager ulike varianter av det, og alle faller i smak. Nei, n fr jeg komme i gang med litt lesing fr ynene blir tunge. Dere andre fr nyte kvelden videre :)

Oppdatering uke 5 av 12

God kveld! Endelig fr jeg satt meg ned for skrive et innlegg til dere igjen, og denne oppdateringen skulle jo kommet p mandag. Dagene gr virkelig i ett, og jeg prver f til litt av alt n som hverdagen min er i full sving igjen. Jeg reiser hjemmefra kl 07.30 og er hjemme mellom kl 16-17. Da er det nesten leggetid for lille, og etter litt etterlengtet kos og lek fr legging, er det i gang med eksamenslesing. Prver f til en liten power walk eller joggetur fr solnedgang, s nr klokken nrmer seg 21 er jeg ferdig for dagen. For et tempo! Jeg elsker vre tilbake i jobb, selv om jeg savner Emmeline veldig av og til. Ekstra koselig er det nr pappa kommer innom med gullet vrt for en liten ammepause.

frokostyogurt i bilen utenfor jobben, dagens kveldsmat (som nytes i skrivende stund) og en liten gjest p jobben (!)

For oppsummere den femte uken i livsstilsendringen min kan jeg skrive at jeg har hatt en liten tilbakegang i sukkersuget. Det er alltid vanskelig for meg nr jeg tillater meg skeie ut i helgen for da glir helgen over til mandag og starter gjerne allerede p fredag. Jeg har ligget p 2 300 kcal per dag i gjennomsnitt, ca 400 kcal mer enn p planen min, noe som tilsvarer et ekstra lunsjmltid om dagen for gi dere et perspektiv. Jeg har heller ikke ftt trent og dermed gtt opp 400 g, antagelig i form av vann. S da m jo denne uken strammes inn igjen, for jeg vil virkelig n mitt frste delml innen 04. Oktober!

Nyt kvelden videre, s skrives vi plutselig igjen :)

Realistiske ml

, herlig! I dag har vi hatt en utrolig fin familiedag, som jeg avsluttet med en kort og effektiv joggekt sammen med trofaste Mimmi. Den beste flelsen i verden er nr jeg fler at kroppen har masse gi under lpekten, smilet brer seg over ansiktet og bena lper fortere og fortere. Noen som kjenner igjen flelsen? Da jeg startet lpe tenkte jeg p all treningen jeg ikke har rukket denne uken, og hvor irriterende og skuffende det er. Plutselig slo det meg at jeg er alt for god til sette meg urealistiske ml. Med to jobber, eksamenslesing og mammarollen har jeg ikke tid til trene styrke s mye som jeg pleide og aller helst trene cardio hver dag. innse at dette er urealistisk er s klart litt kjedelig, men det er bedre f til noe, enn ingenting, ikke sant? Derfor er denne kommende ukens treningsml jogge 15-20 min eller g 30 min tur hver dag samt trene tre korte og intensive styrkekter. Dette er realistisk ogoverkommelig for meg n. Noen andre som kjenner seg igjen i flinkpike-syndromet der man aller helst skulle hatt tre par armer og 12 ekstra timer i dgnet?


Det finnes ikke drlig vr, bare drlige klr (noe jeg oppdaget da jeg la ut p joggetur i hettegenser...)

S, slutt skuff deg selv og sett deg realistiske ml som du vet du har mulighet til n. Jeg er i hvertfall lei av skuffe meg selv, s i morgen starter jeg en ny uke med realistiske ml. Har ikke de strste forventningene til veiedagen min i morgen, s vi fr se.

Hva er dine treningsml for uken som kommer?

Siden sist @gretaoldfield

God morgen! En liten oppdatering @gretaoldfield p Instagram denne deilige lrdagsmorgenen. Endelig helg for mitt vedkommende. Fantastisk hvor sliten jeg er etter min frste arbeidsuke. All hyllest til arbeidende husmdre, virkelig.


havrelompepizza / marklft / trening / regnbue


trening / besk hos "tante" Inger / uvr p vei / kveldsmat


trening og mat / Polar Loop / lunsjdate / lunsjselfie


flettet hestehale - yes or no? / min frste pavlova / en stor larve p veien / hjemmebakt brd

I dag kjenner jeg at kroppen virkelig trenger en god treningskt. Har faktisk ikke trent noe denne uken. Fr ta p meg treningsskoene og finne veien til gymmet. God lrdag!

Jobbing, lesing, mamma, husmor og hundelufter

, for en uke dette har vrt! Det har vrt veldig gy komme tilbake til arbeidslivet igjen, men i dag fler jeg at hodet mitt er et eneste kaos etter alle inntrykkene, rutinene og ikke minst tempoet det gr i p klinikken. Denne uken har jeg drevet mye med resepsjonsarbeid i tillegg til ha pasienter selv, og jeg fler jeg ikke har hatt et sekund pause. vre mamma er jo en fulltids, heldags, helukes, helmneds og helrsjobb, s det er ikke mange minutter jeg fr synke ned i sofaen nr jeg kommer hjem. komme hjem til en vakker, blid og nydelig liten baby er helt vidunderlig, og det er faktisk ikke fr ved denne tiden av dgnet at jeg faktisk kjenner hvor sliten jeg er i kroppen. I tillegg s skal jeg snart ha eksamen, s jeg leser hvert ledige minutt. Puh, for et tempo. Jeg elsker jo ha mye gjre, og merker helt klart at jeg har hatt en lang pause n. Det skal bli herlig komme inn i alt igjen, s jeg fr ta en dag om gangen. Vi skal dessutten bygge nytt svmmebasseng til pasientene vre n, s det gr mye tid til planlegging og organisering av dette i disse dager. som jeg gleder meg til f et nytt og fint basseng, men frst m vi komme i gang med byggingen.


Det er helt sprtt at dette er et r siden. Omtrent p denne tiden i fjor hadde jeg endelig begynt f kul p magen og mamma og jeg var p vr frste rosa-shopping til lillemor p Kid. For en herlig tid mimre tilbake til. N har Emmeline vokst ut av alle de ste sm sokkene og passer endelig inn i de fine Uggsene sine.

Hper alt str bra til med dere, og at dere nyter den tidlige hsten! Jeg skal prve bli flinkere til titte innom, lover.

Oppdatering uke 4 av 12

Hei mandag! Wow, tenk n er det september, hst, mrke kvelder og kaldere vr. Jeg er egentlig ganske glad i hsten, og synes den brer et romantisk og koselig preg over seg. Myke pledd, varm kakao og hstens tv-serier er ikke feil etter en lang arbeidsdag. I dag startet jeg jobbe igjen, og det var veldig hyggelig. I morgen er det pappas frste dag alene med lille gullet, men det vet jeg at kommer til g s bra. Siden jeg fremdeles ammer og bde Emmeline og jeg trives godt med det, nsker jeg fortsette en tid selv om jeg er tilbake i full jobb. Man har faktisk krav p en time ammepause i lpet av arbeidsdagen, visset dere det?


Hst p bondelandet

N har faktisk den fjerde uken av min livsstilsendring endt, og jeg sitter igjen med en super flelse i kroppen. Har gtt ned 1,8 kg siden jeg startet p Grete Roede-planen min for to uker siden. I skrivende stund str bestemors grovbrd i ovnen, og det lukter s alt for godt. Jeg har ikke skrevet noen treningsplan for uken da jeg m se hva jeg har tid og overskudd til. Hper dere har hatt en veldig fin start p uken, hsten og september!

Vi skrives i morgen, drm stt.

hits